pátek 23. září 2016

Domácí sušená rajčata nakládaná v oleji

(recept pro přípravu v sušičce ovoce)


I přes veliké sucho jsme letos měli nadúrodu rajčat, a tak jsem přemýšlela, jak by se dala uchovat tak, aby si co nejvíce zachovala skvělou chuť. 

Na farmářských trzích pravidelně kupujeme různě ochucená nakládaná sušena rajčata, která nám moc chutnají a používáme snad do všeho (do těstovin, kuskusu, rýže, na pizzu i na maso). A protože doma máme sušičku na ovoce, rozhodla jsem vyzkoušet něco podobného sama.


Rajčata jsem omyla a nakrájela na asi 0,5 až 1 cm silné plátky. Někdy se doporučuje je oloupat nebo vydlabat jádřince, ale to jsem nedělala, navíc jsem vybrala masité druhy rajčat, která mají minimální množství semínek...





Kolečka rajčat jsem postupně rovnala do sušičky, snažila jsem se o co nejmenší mezery, aby se jich tam vešlo co nejvíce. Každý plát s rajčaty jsem důkladně osolila (použila jsem hrubší mořskou sůl) a ochutila bylinkami, konkrétně sušeným tymiánem a provensálským kořením.


Před začátkem sušení:


A tady už se rajčata pomalu suší:



Sušičku na ovoce máme jednoduchou, bez možnosti nastavení teploty, ale rajčata se v ní sušila pěkně a bez problémů. Protože se ale rajčata v nejspodnějším plátu sušila rychleji, přibližně jednou za hodinu jsem prohodila pláty přesně obráceně, takže proces sušení byl poměrně vyrovnaný. Celkově trval asi 9 hodin, ale je to individuální, záleží na spotřebiči, síle koleček i druhu rajčat... Usušená rajčata by neměla být příliš tvrdá nebo dokonce křehká, naopak by měla být pružná.


Hotovo. Usušená rajčata:


Usušená rajčata jsem skládala do pečlivě vymytých sklenic se šroubovacím uzávěrem. Udělala jsem dvě verze - bylinkovou a pikantní. U té první jsem rajčata vydatně prokládala čerstvou bazalkou a snítkami tymiánu. Do těch druhých jsem přidala vždy dvě malé pálivé feferonky.  



Na závěr jsem vše zalila kvalitním panenským olivovým olejem. Dávala jsem pozor, aby se dostal všude a ve sklenici nezůstaly vzduchové bubliny. Pod víčkem jsem ponechala asi 2 cm místa, ale rajčata jsem do oleje zalitá celá.


A tady už je výsledek. Nakládaná sušená rajčata domácí výroby. Celý proces je velice snadný, jen samotné sušení je poměrně zdlouhavé a je třeba mít čas sušičku čas od času zkontrolovat...








2 komentáře:

  1. Tak ty rajčata mě dostaly. Určitě někdy vyzkouším, vypadaj dokonale. ♥ www.fitfoodhealthy.blogspoz.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji. Protože rajčat je letos opravdu hodně, chystám se udělat i kečup,tak snad zvládnu nafotit a přidat na stránky��

      Vymazat