úterý 20. září 2016

Oživení starého talíře po babičce



V komoře jsem vyhrabala starý talíř, který už nevypadal moc pěkně, vzor na něm byl místy nehezky otřelý. Bylo mně ho ale líto vyhodil, protože jinak mu vůbec nic nebylo. A tak jsem se rozhodla, že je ideálním kouskem, na kterém můžu zkusit experimentovat s barvami. Když to pokazím, nic se nestane a talíř přece jen poletí do popelnice...




Nejdříve jsem ho pořádně umyla a na závěr pro jistotu opláchla v octové vodě (aby barvy dobře držely). Protože talíř je v pořádku až na ornament, rozhodla jsem se přemalovat pouze obvodový pás.


Pro renovaci talíře jsem si vybrala univerzální barvy, které jsou použitelné i na keramický materiál a nemusí se vypalovat. Nejdříve jsem obvodový pás pomocí štětce natřela bílou barvu. I na obrázku je vidět, že povrch není hladký, ale tahy štětce vytvořily nerovnosti. Do budoucna bude tedy lepší použít na podkladovou plošnou barvu jinou metodu (musím zapátrat). 


Po důkladném proschnutí barvy jsem se již věnovala samotnému malování. Protože původní motiv byl květinový, rozhodla jsem se u něj zůstat, i když v jednodušší variantě. Aby zakryla přechod mezi středem talíře a malovaným pásem, vytvořila jsem tenkým štětcem růžovou linku. Další jsem udělala i na samotném okrajovém obvodu talíře.

A tady už je výsledkem pokusu o renovaci talíře. Výsledek není nijak světový, ale k použití alespoň na zahradu apod. poslouží...






1 komentář: