pátek 18. listopadu 2016

Jednoduché šité podšálky



Po dlouhé době jsem se konečně znovu dostala k tvoření. Tentokrát jsem se rozhodla zkusit ušít jednoduché látkové podložky pod šálek s kávou či hrneček s čajem. Není to nic složitého, chce to jen přesnost při stříhání i při šití, protože pokud trochu ujede ruka, hned je to vidět (můžete se z fotek přesvědčit, že i tento můj první výtvor má své mouchy).

Nejprve jsem si vystřihla barevný horní díl - čtverec o rozměrech 10 x 10 cm. Na ten jsem nažehlila vlizelín o stejných rozměrech, aby byla podložka pevnější a méně se mačkala. Spodní díl (hnědý s puntíky) jsem vystřihla o velikosti 15 x 15 cm, to znamená, že menší čtvereček přesahoval ten větší na každé straně o 2,5 cm.


Tento přídavek přehneme na polovinu směrem dovnitř, a pak ještě jednou - tím vytváříme budoucí lem. Průběžně si jej zajišťujeme špendlíky, aby nám pěkně držel tvar a nerozjížděl se.



A nakonec lem těsně u okraje prošijeme rovným stehem, špendlíky při šití postupně odstraňujeme. Úplně na závěr látkovou podložku přežehlíme a je hotovo.










Žádné komentáře:

Okomentovat