středa 17. srpna 2016

Malované skleničky












  














Doposud jsem zkoušela malování na sklo pouze na plochý povrch, ať už to byl přívěsek 
nebo podložka. Tentokrát jsem se proto pustila do něčeho trochu jiného a rozhodla se vyzkoušet si dekorování skleniček. Je to o něco složitější, protože než vitrážové barvičky na sklo proschnou, mají tendenci stékat, pokud není předmět v horizontální poloze.

Skleničky se dají sehnat v mnoha různých obchodech. Protože se teprve učím a bylo mně jasné, že bez chyb se experimentování neobejde, koupila jsem si pro začátek za pár korun obyčejné "panákovky" v asijském obchodě.



Napoprvé jsem se rozhodla pro jednoduchý motiv kytiček po spodním obvodu. Konturu na sklo jsem zvolila v měděném odstínu. Při natáčení skleničky je třeba dávat pozor, abychom při jejím držení nechtěně nesetřeli to, co už jsme vytvořili. 



Po zaschnutí přišlo na řadu vymalování prostřednictvím vitrážových barev na sklo. Protože obrysy mají měděný odstín, zvolila jsem barvu na sklo žlutou, červenou a oranžovou. Kytiček je po obvodu celkem šest. 

Stékání barev jsem nakonec vyřešila tak, že jsem vždy vymalovala jednu kytičku na jedné sklenici, zapřela ji opatrně tak, aby se samovolně neotočila a pustila se do vybarvování kytičky na další sklenici. Protože skleniček bylo dohromady šest kusů, než jsem domalovala kytičku na poslední sklenici, byla první už částečně proschlá a já se k ní vrátila a pokračovala ve vybarvování a takto pořád dokola...


A tady už je výsledek








1 komentář:

  1. Jestli máte nějaký jiný fígl, jak to udělat, aby barva nestékala, budu vděčná za každou radu od zkušenějších;-)

    OdpovědětVymazat