pondělí 22. srpna 2016

Perličky z rybářské kroniky III.


„Předseda seznámil členy nejprve o špatné docházce, zvláště domácích, kteří nejvíce kritizují za rohem a nikdy na členské schůzi nebyli.“
 (zápis z roku 1969)


„To, že máme rybník, neznamená, že máme všechno. Nyní musíme zabrat. Proto bylo přijato usnesení, že bude rybník opraven a jmenovitě odpad vody. Toto usnesení bylo přijato s velkým nadšením všemi přítomnými, u kterého jen zůstalo.“
(zápis z roku 1969)


„Bylo provedeno zhodnocení rybářského výletu, který měl ohromný úspěch, co se týče návštěvnosti, nedá se zjistit, kolik se opravdu vydělalo, nikdo nedokázal spočítat.“
(zápis z roku 1975)


„Předseda spolku informuje o jednání v Brně: brigádnické hodiny neproplácet a sledovat dárce krve.“ 
(zápis z roku 1982)


„Výbor doporučuje chytání ryb ve vzdálenosti 500 m pod a 300 m nad výpustí. Ale zapomněli, že ryba migruje.“
(zápis z roku 1992)


„Následovala zpráva hospodáře H. J., L. W. a rybničního hospodáře. Tady to jednatel odflákl.“
(zápis z roku 1995)




 „V 15.30 šel soudruh B. J., člen svazu rybářů přes splav. Na splavu stál člověk s udicí v ruce, vedle něho ležela mísa a v ní se obracela ryba 15 cm dlouhá. Upozornil jsem občana, že zmíněná ryba nemá stanovenou míru a hodil jsem ji do vody. Šel jsem na druhou stranu splavu a na konci splavu slyším zmíněného občana, jak mi nadává do pitomců, blbců a různě a až půjdu zpět, že si to se mnou vyřídí. 

Asi za 5 minut jsem se vrátil a požádal jsem občana o rybářský lístek k rybolovu. Tento občan mě hrubě odpověděl, že každému vandrákovi se nebude legitimovat. Donesl jsem si kontrolní průkaz z chaty neb jsem byl v plavkách. Ani po předložení průkazu mi povolenku neukázal. 
Šel jsem za vedoucím rekreačního tábora, soudruhem S., aby mi dal adresu zmíněného občana. Zde jsem narazil na odpor a až po dlouhé domluvě podal občan soudruhu S. povolenku, kterou jsem bral z jeho ruky, ale občan mi ji chtěl vyrvat, a tak jí kus utrhl. Se zbytkem povolenky, která dle slov asi patřila jeho synovi, jsem musel odejít neb mně začali vyhrožovat, že mě z kanceláře vyhodí. 

Celá skupina rekreantů i se soudruhem S. mně nadali zlodějů apod. Rekreanti se za mnou rozběhli, hrubě mi nadávali a soudruh S. mně vyhrožoval a křičel na mě: „Počkej, já tě nechám předvést před Krajskou komisi, já jsem poslancem a já ti za to ručím, že zaplatíš, že jsi ukradl rybu a povolenku. Odpověděl jsem na jeho výrok: „Soudruhu jestli jsi poslanec, tak jsi byl zvolen, abys hájil a respektoval vládní nařízení a ne je zneužíval a podporoval lumpárnu. Bez okřiknutí níže hlášených svědků bych byl od nich obdržel nějakou přes hlavu neb se na mě již chystali.“
(z hlášení o přestupku 26. 8. 1961)

Žádné komentáře:

Okomentovat