pátek 5. srpna 2016

Skleněná podložka s barevnými kolečky


Malované sklo má své kouzlo a zároveň představuje krásnou i vkusnou dekorací do každé domácnosti. Není zase tak složité, zkusit si vyrobit nějaký kousek i doma, chce to jenom trochu cviku. V dnešní době již navíc není problém sehnat všechny potřebné pomůcky.

Nejprve budeme potřebovat sklo, na které chceme malovat. Sklíčka různých velikostí i tvarů lze zakoupit ve výtvarných potřebách nebo objednat z internetových obchodů. Pro tvorbu dekorační podložky jsem si zvolila kolečko o průměru 10 cm.

Sklo, na které budeme malovat, si odmastíme například v saponátu.

Motiv si můžeme předem promyslet a předkreslit na obyčejný kancelářský papír. Pokud na něj poté skleněné kolečko umístíme, můžeme jednoduše návrh kopírovat na sklo. Pokud si netroufneme malovat hned „na čisto“, můžeme motiv nejprve přenést pomocí tužky na sklo (ta se dá sehnat za pár korun v nejrůznějších barevných odstínech).

Kolečka malujeme prostřednictvím kontury na sklo. Já jsem použila stříbrnou konturu na sklo Pébéo Vitrea, která se nanáší přímo z tuby. Jakmile jsem měla všechny obrysy hotové, nechala jsem je do druhého dne pořádně zaschnout (pokud chceme mít výsledek ještě odolnější, můžeme naše dílo po jednodenním proschnutí zapéct v domácí troubě na 160°, tím se stane kontura odolná i proti čisticím prostředkům).
Kontura na sklo

Konturou máme na podložce namalované obrysy koleček. Teď se pustíme do vymalování. K tomuto účelu jsem použila barvy na sklo opět od Pébéo Vitrea, tentokrát nevypalovací (předměty malované nevypalovacími barvami slouží jen jako dekorace, nehodí se k praktickému používání např. v kuchyni). Plochu mezi jednotlivými konturami vymalováváme pečlivě, přetáhnutí nevypadá hezky (ale jde před zaschnutím opatrně setřít). 

Vitrážová barva na sklo

Kolečka mám na vnějším obvodu tmavá a postupně ke středu je odstín stále světlejší. To pro to, že jsem okrajovou plochu vybarvila neředěnou barvou a postupně jsem přidávala tzv. zesvětlující médium, které jsem s barvou smíchala, a tak dosahovala stále světlejších odstínů.

Opět necháme řádně, nejlépe alespoň 24 hodin, proschnout a máme hotovo. U podložky, kterou jsem dělala já, je vidět, že ještě nemám dostatek cviku, především kontury nejsou zcela čisté. 


1 komentář:

  1. Moc pěkný doplněk, jsi šikovná. Každý si může zvolit barvy dle svého interiéru. Mě by se to líbilo v malém jako podtácky pod skleničky :-)

    OdpovědětVymazat