sobota 17. září 2016

,

Jednoduchý povlak na polštář á la patchwork



Na úvod možná trochu netradiční upozornění - je docela dobře možné, že na tento příspěvek se snese vlna kritiky od zkušených šiček. Jsem totiž úplný začátečník a s šicím strojem se teprve učím metodou pokus-omyl. Tento návod tak není dokonalý a jistě se v něm najde spousta bodů, které by se daly udělat jinak a lépe (za to se dopředu omlouvám).


I když tvrdím, že neumím šít, rozhodla jsem se vyzkoušet patchworkový vzor a ušít jednoduchý povlak na polštář. 


Nejprve jsem si vybrala látky, které by se mně líbilo zkombinovat. Ty jsem vyprala a po usušení vyžehlila. Pak jsem vymýšlela vzor, po nekonečném přeskládávání látek sem a tam jsem se rozhodla pro sestavu z  jednoduchých čtverců.

Vše jsem si odměřila na polštář o velikosti 40 x 40 cm, ke každému čtverci jsem připočítala z každé strany 2 cm na sešití. Látku jsem rozstříhala na jednotlivé díly.


Pak jsem na šicím stroji začala jednotlivé díly sešívat k sobě. Vždy lícem k líci, a to jednoduchým rovným stehem (začátek a konec jsem zapošila). Čtverce jsem si také před sešitím přichytila špendlíkem, aby se od sebe při manipulaci nerozjely.

Takto už vypadají první dva čtverce sešité k sobě z rubové strany.


Šev jsem následně důkladně rozžehlila.

Stejným způsobem jsem sešila všechny ostatní díly, postupovala jsem po jednotlivých pásech. Nakonec jsem tak získala tři pruhy sešité ze čtverců, u všech jsem opět rozžehlila všechny švy.


I tyto pruhy jsem sešila rovným stehem k sobě, opět líc k líci. Vždy jsem si díly předem pečlivě našpendlila.


Nemám zde výsledek vyobrazen z rubové strany, ale po kompletním sešití přední strany jsem ji ještě objela cik-cak stehem. Nevím ale, jestli by nebylo příště dobré takto obšít i každý z nastříhaných čtverečků před sešitím (třeba nějaká zkušenější paní poradí). 

Dál už jsem pokračovala stejně jako při šití jednoduchého polštáře (postup jsem již nefotila). Zadní stranu jsem vytvořila ze dvou dílů z jednoduché světlé látky. Zhruba uprostřed jsem nechala asi 25 cm velký otvor (ještě bych chtěla přidělat knoflík na zapínání, ale to jsem zatím nestihla). Přední i zadní díl jsem na závěr sešila k sobě.

A toto je již výsledný povlak na polštář á la patchwork












1 komentář:

  1. Vypadá to složitě, ale asi to nebude takový oříšek. Výsledek je pěkný, každý si může povlak vyrobit podle svého vkusu :-)

    OdpovědětVymazat