pátek 16. září 2016

Malované skleněné kolečko 

(třeba jako podložka pod cokoliv)


Propadnout kouzlu malování na sklo je poměrně snadné a rychle vzniká závislost. Je to nebezpečné, protože člověk by pak nejradši pomaloval úplně vše, co má zrovna po ruce, ať už je to sada památných skleniček po babičce, zavařovačky všech možných tvarů a velikostí nebo dokonce okenní tabulky.

Pro získání více cviku, jistoty a vyzkoušení různých technik jsou však nejlepší jednoduché menší skleněné tvary. Zaprvé, nejsou drahé, takže když člověk výtvor zkazí, nic strašného se neděje. Zadruhé, například oproti sklenicím jsou krásně rovné, což je ideální pro začátečníka, jelikož barva nestéká tam, kam nechceme, takže učení se na nich je jednodušší.

Tentokrát jsem si pro experimentování vybrala skleněné kolečko o průměru 10 cm. Opět je nejprve odmastila a vysušila. Pak jsem začala tvořit základní obrys prostřednictvím stříbrné kontury na sklo.




Pokaždé si chci nejprve motiv pořádně promyslet dopředu, navrhnout na papír a teprve poté přenést na sklo. Bohužel jako vždy jsem neodolala a tvořila podle fantazie rovnou "naostro".



Tentokrát jsem použila i neprůhledné nevypalovací univerzální barvy, které jsou vhodné nejen na sklo, ale například i na papír, keramiku či dřevo. Štětcem jsem jimi namalovala bílé kytičky se zlatým středem.


Poté jsem ještě dotvořila obrysové ornamenty stříbrnou konturou.



Pomocí nevypalovacích vitrážových barev na sklo jsem se pustila do vybarvování jednotlivých polí. Vybrala jsem si různé odstíny hnědé až béžové.


A to už je výsledek. Na obrázcích je vidět, že úplně na závěr jsem ještě dozdobila podložku drobnými detaily pomocí kontury.






1 komentář:

  1. Tak to je opravdu nádhera, krásně sladěné barvy. Jsi moc šikovná :-)

    OdpovědětVymazat